Popis Uaz-469
UAZ-469
Lehký osobní terénní automobil 4x2x2 (4x4x2) se zvýšenou průchodivostí. Je určen pro přepravu osob a nákladů po silnicii i v terénu.
Výroba zahájena v Uljanovsku v roce 1972, ukončena v roce 1985. V ČSLA od roku 1974 zavedeny hlavně verze B a BI. V současné době docházíu AČR k jeho pomalému nahrazování terénním automobilem Landrover Defender. Vůz dosáhl velkého rozšíření v zemích východního bloku mimo Rumunska a dále v zemích Blízkého východu, Afriky a Asie (zde je zej
Modifikace:
- UAZ-469 základní typ s redukcemi v kolech, vyšší stupeň odrušení elektrické výstroje a hledací světlomet, motor UMZ 451 MI,
- UAZ-469 B bez redukcí v kolech, bez vyššího stupně odrušení elektrické soustavy, bez hledacího světlometu,
- UAZ-469 BI bez redukcí v kolech, vyšší stupeň odrušení elektrické soustavy, hledací světlomet, motor UMZ 451 M,
- UAZ-31512 bez redukcí v kolech, vyšší stupeň odrušení elektrické soustavy, kontaktní nebo bezkontaktní zapalování,teleskopické tlumiče pérování, kapalinové ovládání spojky, dvoukruhové brzdy s podtlakovým posilovačem, hledací světlomet, krátkodobě lze připojit přívěs, motor 414.10 nebo 41796 (58,84 kW), od roku 1996 nedělené přední sklo,
- UAZ-315136 motor o výkonu 65,4 kW,
- UAZ-3172 současný model, připraven do sériové výroby,
- UAZ-469 TEP technická pozorovatelna,
- UAZ-469 CH chemický průzkumný automobil, speciální varianta verze B, vozidlo družstva radiačního a chemického průzkumu.(chemický speciál - přístroje v zadní části vozu původně určeny pro chemický průzkum - snadno demontovatelné)
Stručný technický popis:
Motor: čtyřdobý zážehový typ UMZ 41 M s rozvodem OHV s uzavřeným kapalinovým chlazením s nuceným oběhem, mazání kombinované tlakové a rozstřikovací.
Spojka: suchá jednokotoučová s pružinovým třecím tlumičem záběru na hnaném kotouči, mechanicky ovládaná. Převodovka čtyřstupňová se synchronizací 3. a 4. stupně, řazení mechanické.
Přídavná převodovka: dvoustupňová, řazená mechanicky. Přední náprava tuhá, hnací (možnost odpojené) bez redukcí v kolech, zadníná prava tuhá, hnací bez redukcí v kolech. Odpružení čtyřmi podélnými půl eliptický milistovými pery. Čtyři olejové dvojčinné tlumiče pérování. Pneumatiky 8,40-15 (215/80-15), nedělitelná disková kola 61x15. Provozní brzda bubnová, jednookruhová, působící na všechna kola. Parkovací brzda bubnová, mechanická. Rám lisovaný plechový, svařovaný, podélníky profilu U, čtyři příčky.
Karosérie: celokovová čtyřdveřová s odnímatelnými kovovými nástavci dveří, se snímatelnou plachtou, s kovovou rozebíratelnou trubkovou kostrou a zadní sklopnou stěnou.
Elektrická soustava: jednovodičová, 12V, ukostřena na záporný pól. Akumulátor 6N50 (12V/50Ah), alternátor G250-E1 (12V/350W), spouštěč ST230-B2 (12V/1,03kW), regulátor napětí RR-350 tranzistorový,zapalovací cívka B-115 s předřadným odporem. Rozdělovač zapalování R-119 s odstředivým a podtlakovým regulátorem předstihu zážehu a oktanovým korektorem. Zapalovací svíčky PAL 14-7 se šroubovacím nástavcem.
Základní technické údaje:
Základní rozměry:
rozvor náprav | 2 380 mm |
rozchod kol přední nápravy | 1 442 mm |
rozchod kol zadní nápravy | 1 442 mm |
délka | 4 025 mm |
šířka | 1 785 mm |
výška bez zatížení | 2 015 mm |
světlá výška | 220 mm |
délka ložné plochy | 1 620 mm |
šířka ložné plochy | 1 290 mm |
světlá výška ložné plochy | 1 265 mm |
výška ložné plochy nad zemí bez zatížení | 825 mm |
výška závěsu pro přívěs nad zemí | 660 mm |
Motor:
vrtání | 92 mm |
zdvih | 92 mm |
objem | 2 445 ccm |
kompresní poměr | 6,7 |
pořadí zapalování | 1-2-4-3 |
max.výkon při 4 000 ot/min | 52,96 kW |
max.moment při 2 000 ot/min | 166,7 Nm |
palivo | BA-90 |
Hmotnosti:
pohotovostní hmotnost | 1 650 kg |
užitečná hmotnost | 2 osoby + 700 kg |
celková hmotnost | 2 400 kg |
hmotnost přívěsu | 850 kg |
Jízdní vlastnosti:
maximální rychlost | 100 km/h |
brodivost | 0,7 m |
nájezdový úhel vpředu | 50 stupňů |
nájezdový úhel vzadu | 40 stupňů |
nejmenší stopový průměr při zatáčení | 6 m |
dojezd | 400 km |
spotřeba paliva | 19l/100 km |